Rahina Hassankhan

De eerste tien jaar in mijn loopbaan heb ik gewerkt in diverse organisaties die zich sterkrahina-hassankhan2018 maakten voor de positie van vrouwen. Daarna heb ik mij tijdens mijn werkzaamheden als trainer (o.a. bij ISIS, Instituut voor Transculturele ontwikkeling en FNV Formaat) verder bekwaamd in NLP (ben gecertificeerd NLP trainer) en systemisch werk (familie- en organisatieopstellingen) bij o.a. Bouke de Boer van het NTINLP. Een paar jaar verder heb ik de training de Maskermaker gedaan bij Wibe Veenbaas van Phoenixopleidingen. Deze training is een combinatie van systemisch werk, karakterstructuren en lichaamswerk. Verder heb ik diverse workshops gedaan rond systemisch werken zoals o.a. bij Marieke Soutberg en Johannes Schmidt (beiden NTINLP), Stephan Hausner (opstellingen met ziekten en symptomen), Marianne Franke (opstelling met kinderen en ouders) en recent bij Carola Castillo (reconstructive school). Van Connie van der Arend leer ik nog elke dag. Connie heeft het systemisch werken via het lichaam ontwikkeld. Haar boek ‘Het veld van aandacht’ kan ik van harte aanbevelen.


Over Raahi

Vanwaar je dacht te vertrekken, sta je geplant – Candani
Raahi betekent reiziger in het Urdu en verwijst naar ons levensreis. Mijn aanname is dat we alles in ons hebben om een goed en tevreden mens te zijn, om in harmonie met ons omgeving te leven. Ook ga ik ervanuit dat we veel wijsheid in ons hebben en dat dat om allerlei redenen nog niet optimaal aangeboord kan worden. Vragen die je kunt onderzoeken: Wat draag je onbewust met je mee waardoor je misschien niet kunt zijn wie je wilt zijn of kan doen wat je zou willen doen? Welke belemmeringen ervaar je onderweg? Welke invloed heeft jouw (familiegeschiedenis op je leven nu? Hoe kun je je eigenheid aanspreken en daar ook het grotere veld in meenemen? Dat schatgraven in jezelf en jouw systeem, daar kan ik een keer of een tijdje naast je staan en je allerlei instrumenten voor aanreiken. Zodat jij verbindingen kunt herstellen en vanuit jouw eigen unieke plek waar je vrijheid ervaart, gevoed en geïnspireerd jouw unieke levenspad kunt bewandelen en je eigen doelen kunt behalen.

  1. Website: https://www.raahi.nl/
  2. Facebook: https://www.facebook.com/RahinaHassankhanRaahi/

rahina-hassankhan2018crahina-hassankhan2018drahina-hassankhan2018b